Monday, February 27, 2006

Bugünlerde_4


Dün gece, Bedri Rahmi-Eren Eyüboglu ciftinin 1937-1950 yillari arasinda birbirine yazdigi mektuplari okumaya basladim. İs Bankasi Kültür yayinlarindan cikan bu kitabi, ogullari Mehmed Hamdi Eyüboglu yayima hazirlamis.

İlk mektuplarda bir bucuk iki aylik ayriliklarin bile kendilerine göre olmadigini dile getirseler, en kisa sürede kavusmak, "bir yastikta kocamak" isteseler de uzun ayriliklar vardir yazgilarinda.

"Buciskam. Sana cok üzgün olarak böyle bir hayatin hic de bana göre olmadigini söylemek istiyorum. Babamlarda kalirsam, sabahlarimi kaybediyorum. Eger bizim evde kalirsam, canim Buciskam yanimda olmayinca bu sefer de kendimi feci halde yapayalniz hissediyorum. Buna ragmen, her gün evimize ugrayarak kücük bahcemizle ve sevgili kara kedimiz Negüs'ümüzle ilgileniyorum. Simdilik her sey yolunda. Herkes seni kucakliyor, öpüyor. " B.R.

Bedri Rahmi, mektuplarinda "bir aziz tasviri kadar uslu durdugunu" yazsa da, cok sevdigi Buciska'sini, Eren'i aldatir. Buciska kalbi kirik olsa da ölene kadar Gaguli'yle yasar, zor günlerinde ona destek olur.

İki sanatcinin mektuplari, hem yasadiklari dönemin hem de uzun soluklu bir yoldasligin birinci elden tanikligini yapiyor.

"Karadut" gercegi, Can Dündar, Milliyet Gazetesi, 09-03-2004

4 comments:

elif said...

dalga geçmeyin benimle böyle dedim diye, ama hissiyatlı, hoş bir kitaba benziyor.
ışıl, bir de sidebar'a koyduğun domino ten-day 2006 bir compilation albüm mü?

Isil Simsek said...

Merhaba Yasemin,
Evet hatirliyorum sen de bahsetmistin, güzel bir kitap, tavsiye ederim.
*
Elif selam,
Evet,bu Belcika'da düzenlenen Domino festivalinden bir toplama. Sayfadaki linki degistirdim, simdi bakarsan hangi parcalarin yer aldigini görebilirsin.

Tijen said...

isil'cigim,
bedri rahmi'nin baska kitaplarini da okudun mu? ben çok seviyorum onun yazilarini!
tijen

Isil Simsek said...

Merhaba Tijen,
Bu okudugum ilk kitabiydi Bedri Rahmi'nin ya, digerlerini de merak ettim dogrusu. Bu, mektup serisinin dördüncüsü. Digerlerini de okumak isterim, bir de Bedri Rahmi'nin anilarini derlemeye calisiyormus oglu, o da cok ilginc olabilir.