Friday, January 06, 2006

Urban Visions



Dün Bilgi Üniversitesi'nde sinemaya gittim. Niyetim önce Urban Visions'i, sonra da "Cinema16" i izlemekti.

Urban Visions,degisik yönetmenlerin kisa filmlerinden olusan bir secki.
Kentteki gürültüye,ugultuya, trafige, yabancilasmaya,hiz'a, tuketim cilginligina, kent yasamina bir bakis.





İlk film "Push", Gorka Aguado adli İspanyol bir yönetmene aitti. Kent yasaminin parcasi olmus bir takim dügmeler, butonlar, bunlara bastigimizda cikan sesler esliginde cekilmis, ilgincti. Klavyenin tuslarina dokundugunuzda cikan sesler, radyoyu,televizyonu,arabanin kapisini acip kapatirken,"play" butonuna basarken, asansoru cagirirken, hatta ve hatta sifonu cekerken cikan ses. Hic düsünmeden yaptigimiz bu "acma-kapama-dokunma" dizisinin ardinda yatan mekaniklesme, yabancilasma...



Bir diger ilginc film ,GC Tarantola adli İtalyan yönetmenin "Novanta" adli filmiydi. Bir otobüs yolculugunu konu edinen bu filmde, bilgisayar animasyonlarindan yararlanilmis. Bir otobüs yolculugu boyunca basimiza gelebilecekler, otobüsün icindeki kalabalik, trafik, bilet kontrolü eglenceli bir dille anlatilmis.

Daha sonra da Cinema16'i izleyecektim. Bu da, aralarinda Kieslowski, Godard, Lynch, ve Von Trier'in de oldugu usta yonetmenlerin ilk kisa filmlerinden bir seckiydi.
Ne yazik ki, DVD'de bir problem oldugundan epey vakit kaybettik, ilk 7 filmi izleyip cikmak zorunda kaldim.Film, toplam 181 dakika sürüyordü ve DVD sürekli takilip basa döndügü icin epey gec bitecegi asikardi.

Bilgi Üniversitesinde film gösterimleri ücretsiz, üstelik gösterimden yarım saat önce AKM'nin önünden kampüse servis kalkıyor. Meraklisina!

No comments: